(098) 264-97-87
(098) 264-97-87
Вибір за кольором стрічки.
Для надійної фіксації вантажу ні кількість стяжних ременів, ні їхній колір не має вирішального значення; головне - їхня міцність і спосіб кріплення.
При виборі моделі рекомендується дивитися на етикетку, яка зазвичай пришивається на кінці. Однак колір може слугувати підказкою для визначення номінальної міцності і, при цьому, він завжди інформує про матеріал виготовлення.
Синій колір повідомляє, що стрічка виготовлена з поліестеру (ПЕТ).
Це найпоширеніші стяжні ремені та найуніверсальніші.
Вони зберігають свої властивості за температури від -40 до +100°С і стійкі до впливу мінеральних кислот.
Зелений колір означає, що стрічка виготовлена з поліаміду (ПА).
Цей тип добре працює в тому ж діапазоні температур, що й ремінь з поліестеру, проте він більш стійкий до лугів, але погано протистоїть дії мінеральних кислот.
Ремінь із поліпропілену буде коричневим.
Він зберігає свої властивості в меншому діапазоні температур: від -40 до 80°C і не стійкий до кислот і лугів.
Технічні параметри.
При правильному виборі матеріалу стрічки не менш важливими є параметри, зазначені на етикетці.
LC - перший і один з найважливіших параметрів позначає силу кріплення, тобто максимально допустиму силу, що діє на ремінь, яка не викликає розриву (позначається в деканьютонах daN - один деканьютон приблизно відповідає кілограму маси).
Оскільки 1 daN = 1 кг, то 2500 daN = 2500 кг = 2,5 т.
Важливо, щоб при кріпленні вантажу стяжним ременем згідно зі стандартом EN 12195-2, потужність ременя в простій конструкції повинна бути збільшена вдвічі, тому ремінь 2500 daN дає навантаження 5000 daN.
Це означає, що закріплений таким чином ремінь із зусиллям LC = 2500 daN витримає силу, що дорівнює вазі 5 тонн.
Сила номінального натягу ременя (SHF) - другий параметр.
Примітка: більшість тріскачкових механізмів мають параметр SHF = 50 daN. Це означає, що вони розраховані на максимальний тиск 50 кг.
Тому ремені не можна подовжити, додавши інший предмет, що знаходиться під рукою (наприклад, колісний ключ, подовжувач гайкового ключа тощо).
Ремінь не слід затягувати, стоячи на храповому механізмі: це може легко призвести до перевищення допустимого зусилля і, як наслідок, до деформації та пошкодження храпового механізму.
Деформована тріскачка не працюватиме належним чином.
Третій параметр - сила попереднього натягу ременя (STF).
Це сила, яка передається від натягувача стяжній стрічці.
Параметр залежить від кількості та щільності зубців тріскачки, довжини ручки та діаметра ролика для намотування ремінця.
Що вищий STF, то сильніше можна затягнути ремінь. Наприклад, STF = 1000 daN означає, що при кріпленні вантажу "зверху" ремінь прив'яже піддон до підлоги з тиском, що дорівнює 1 тонні (сила 10000 Н).
Рекомендується, щоб цей параметр був не нижчим за 550 даН - таке значення вже має давати змогу запобігти переміщенню вантажу по підлозі автомобіля.
Крім того, в деяких країнах (наприклад, в Австрії та Німеччині) діють додаткові стандарти, згідно з якими STF (стандартна сила натягу) не може бути нижчою за 500 daN.
На етикетці також вказується інформація про допустиме подовження ременя. Цей параметр виражається у відсотках (%) і відповідно до стандарту EN 12195-2 не може перевищувати 7%.
Звичайно, чим коротше подовження, тим краще.
Рекомендовано вибирати ремені з допустимим подовженням 4% або максимум 5%.
І найголовніше, на етикетці має бути маркування "EN 12195-2", яке підтверджує відповідність відомому європейському стандарту.
Однак правильного вибору властивостей і кількості кріпильних ременів недостатньо.
У Європі штрафи можуть бути накладені:
- за ремінь із нерозбірливою етикеткою;
- перекручену стрічку (навіть одноразове перекручування спричиняє нерівномірний розподіл сил: вищі сили діятимуть на край скрученої стрічки, а менші - на її центр, створюючи небезпеку її розриву нижче сили LC);
- ремінь із храповим механізмом, який надягають на край вантажу (у цьому разі сили, що діють на ремінь, деформують храповий механізм, що може призвести до неконтрольованого звільнення храпового механізму).
- мокрий ремінь (всі знають, що мокрий рушник складніше порвати, але, на жаль, стягнуті ремені працюють навпаки - вода негативно змінює властивості ременя і послаблює його.
Поради з експлуатації:
Завжди перевіряйте ремені на предмет будь-яких ознак ушкоджень, таких як порізи, потертості або надмірний знос.
Уникайте вузлів і перекручувань.
Надійно затягуйте ремені (вони повинні щільно прилягати, але не бути занадто тугими.
Використовуйте кутові захисні пристрої із пластику, гуми, фетру, які захищають кути вантажу і перерозподіляють тиск на ширшу площу.
Періодично змащуйте тріскачковий механізм силіконовою олією або спеціальними аерозольними мастилами (наприклад, WD-40).