(098) 264-97-87
(098) 264-97-87
При будівництві нових об'єктів, монтажі та ремонті обладнання, завантаженні / вивантаженні виникають питання, пов'язані з підняттям і опусканням предметів.
Якщо їх вага невелика, то викликають вантажників; застосовують поліспасти, блоки і ручні механічні пристрої дають виграш в силі.
Якщо такелажні роботи відбуваються в одному місці і є можливість підключення до електричної мережі, то краще встановити ланцюгової або канатний електротельфер. Пристрій не тільки піднімає і опускає, але і при наявності каретки транспортує по горизонталі уздовж прокладених балок.
Принцип роботи.
При натисканні кнопки пульта дистанційного керування спрацьовує магнітний пускач і включається електродвигун. Обертання його вала передається через редуктор на вісь барабана.
Барабан представляє порожнисту циліндричну деталь, в торцях якої встановлені шестерні з внутрішніми зубами, а на поверхні нарізані гвинтові канавки для правильного розташування троса.
При обертанні двигуна в певному напрямку відбувається намотування або розмотування сталевого каната.
Відпускання кнопки пульта зупиняє і стопор вантаж в поточному положенні, незалежно від напрямку його руху.
На кінці троса, через коуш (сталева оправлення з жолобом для захисту від стирання) зафіксований гак. Щоб виключити ситуацію коли через помилки оператора він починає намотуватися на барабан і викликати пошкодження деталей, перед ним в 20 - 40 см від барабана, встановлюють обмежувач. При його піднятті рух мотора на намотування блокуватиметься.
Обмежено і рух вниз при повному розмотування каната.
Конструкція, основні вузли та елементи.
Корпус.
Залежно від моделі його роль може відрізнятися.
У компактних електричних тельферів для гаража і СТО, вантажопідйомністю від 250 до 1000 кг, він служить для підвішування і захисту від атмосферних опадів.
Для пристроїв від 1 тонни це несуча частина, що складається з двох фланців, для фіксації редуктора і мотора. Фланці з'єднані циліндричним або квадратним кожухом (поздовжніми балками) з вирізом для руху троса і заставними деталями для кріплення.
Електродвигун з вбудованим гальмом.
Потужність асинхронного мотора пов'язана з величиною піднімається вантажу і зазвичай мало відрізняється у моделей однієї вантажопідйомності. Так у 500 кг електротельферів Yato YT-5904, Forte FPA500, Einhell BT-EH 500, Sturm EH72401 вона відповідає: 900, 1020, 1000, 1050 ват.
Для запобігання розмотування каната при зриві шестернів або відсутності електроживлення передбачений інерційний гальмо. Його основною деталлю служить алюмінієва крильчатка, що виконує одночасно охолодження корпусу, по зовнішній частині якої розташовані фрикційні сегменти.
Незалежно від пристрою гальма, виконання у різних торгових марок може відрізнятися: за допомогою колодок, дисків, фрикційної стрічки і т.д., Але він завжди автоматично спрацює під дією рухається вниз ваги.
Барабан для рівномірного укладання троса.
Якщо сталевий канат не направляти під час його підняття, то він може намотуватися хаотично поверх інших витків, почне тертися об корпус тельфера, деформуватися і заклинить.
Щоб організувати його намотування виток до витка на поверхні барабана, що є порожнистим циліндром, нарізають напрямні канавки і встановлюють спеціальний механізм - канатоукладчік.
Він акуратно направляє рухається трос правильними рядами, не даючи йому спадати з струмків, а при опусканні гака на підлогу і ослабленні натягу троса не дозволить витків ослабнути і змінити становище.
Редуктор.
Частота обертання асинхронних двигунів, що встановлюються на електричні тельфери в районі півтори тисячі оборотів. Якщо трос намотувався б відразу на вал мотора, то при натисканні кнопки пульта він би за секунду проходив 1,5 метра. Працювати з такою швидкістю переміщення не тільки незручно, але і небезпечно.
Для зниження оборотів двигуна і збільшення обертового моменту (підвищення вантажопідйомності) встановлюють редуктор. Шестерні, посаджені на підшипники, зменшують швидкість підняття / опускання до 10-15 см в секунду.
Крюк для підвішування вантажу і сталевий канат.
Роль однорогого кованого гака полягає в швидкому захопленні піднімається вантажу і такому ж від'єднання від нього. Для виключення випадання переміщуваного об'єкта встановлюють замикає пристрій, стопорящую пружинну засувку.
Верхня частина гака виконана кільцем, крізь яке продягають трос, який є проміжною ланкою між барабаном і вантажем.
Трос відчуває високі розтягують навантаження і при наявності розривів, розкручуванні витків, зносів окремих жив змінюється.
При виборі електротельфера звертають увагу на виконання даного вузла. Покриття полімером або гумою в зоні охоплення гака не дасть окремої стирчить дроті нанести травму. А встановлений вертлюг запобігає закручування троса, дозволяючи гаку під навантаженням обертатися, збільшуючи просторову свободу.
Управління процесом.
На недорогих моделях малої вантажопідйомності встановлюють дво- і чотирьох кнопкові пульти. Вони регулюють підняття і опускання, на обладнанні з механізмом пересування, її хід вперед / назад і дозволяють оператору, для більшої безпеки, перебувати на певному віддаленні.
За стандарт прийнятий жовтий колір корпусу з червоною кнопкою аварійної зупинки.
Провід, що з'єднує його з електродвигуном, повинен бути гнучким і витримувати багаторазові вигини. Щоб зняти з нього навантаження, запобігти розтягування і зменшення перетину струмопровідних жив між корпусом тельфера і пультом закріплюють тонкий сталевий тросик.
Уникнути сильного розгойдування пульта, при відпуску з рук, допоможе вбудований магніт, що дозволяє його фіксувати до будь-якої сталевої поверхні.
Візок. Механізм пересування.
Стаціонарна установка з вертикальним переміщенням вантажу, без можливості пересування по монорейці, закріпленому по всій довжині цеху не завжди зручна для користувача. Пристрої часто застосовують у складі технологічних ліній або на протяжних складах по чітко визначеним маршрутами. Для цього тросові тельфера підвішують до встановлених на балках візків.
Привід для руху візки найчастіше електричний через редуктор. Ланцюговий, як на ручних талях, через незручності експлуатації, застосовується рідко.
На холосту візок, без приводу, фіксують лише моделі малої вантажопідйомності.
На основі канатного електротельфера створюють консольно поворотні крани, що дозволяють переміщати вантаж в будь-яку точку дії стріли (конструкція може мати вертикальне підставу, кріпиться до стіни або колоні).
Такі механізми використовують в слюсарних майстерень, цехах і виробництвах. Токарю або фрезерувальнику, з його допомогою, легко вставляти і знімати важкі і незручні заготовки. Зварювальникам заготівельно-зварювальних баз зручно фіксувати елементи металевих конструкцій на маніпуляторах.
Технічні характеристики.
Вантажопідйомність.
Пересувний електротельфер на 125, 250, 500 і 1000 кг - найпопулярніші моделі. У більшості торгових марок: Yato, Енергомаш, Scheppach, Odwerk, Gutman, Einhell вони є в асортиментної лінійці. Саме ваги до 1 тонни найчастіше доводиться переміщати на монтажних і будівельних майданчиках; підприємствах по ремонту легкового і вантажного транспорту, технологічного обладнання; в складських комплексах.
На що потрібно звертати увагу.
У паспорті моделі Sturm EH72201 написано: підйом з блоком 250 кг, без блоку 125 кг. А у Sturm EH72401 500/250 кг.
Яку модель вибрати якщо доведеться працювати з об'єктами вагою в межах 0,5 тонни?
Перша цифра позначає граничну вагу при піднятті через гак. Це найшвидший режим, що забезпечує на цих пристроях швидкість до 10 метрів в хвилину при витягуванні на 12 метрову позначку.
Щоб домогтися другого показника вантажопідйомності, трос від'єднують від гака, пропускають всередину блоку (поставляється в комплекті) і фіксують кінець на корпусі.
Збільшивши в два рази можливості канатного тельфера з підняття ваги, отримують пропорційні втрати в швидкості переміщення і висоті підйому.
Додаткові особливості.
Вибираючи модель під свої потреби користувач оцінює і інші характеристики :
- Кріплення до опорної поверхні.
- Параметри двигуна (потужність, харчування, швидкість навивки) і його виконання (робота тільки в закритому приміщенні, під навісом, на вулиці, вибухозахищене).
- Запас троса на барабані. У пристроїв до 1 тонни, більшості виробників, лежить в межах 12 метрів і відрізняється незначно (у Yato 11 метрів, у Einhell 11,5 метрів). Зняти старий і намотати канат більшої довжини не вийде, він просто не поміститься в закритий барабан.
- Швидкість переміщення тельфера по балці, зазвичай лежить в межах 15-25 метрів в хвилину. При зростанні показника збільшується продуктивність, але за рахунок збільшення інерційних складових вантажу, починається його розгойдування і знижується безпеку.
- Габаритні розміри (іноді важливо, щоб пристрій займало мало місця і простір поруч використовувалося оптимально).