(098) 264-97-87
(098) 264-97-87
Конструкція та призначення.
Дирокол - пристрій, який призначений для отримання отворів (зазвичай круглих) у сталевих, нержавіючих листах та листах із мідних та алюмінієвих сплавів із застосуванням механічного тиску. У ручного дирокола як приводне зусилля використовується м'язова сила оператора.
Стандартний інструмент зазвичай складається із двох масивних сталевих частин, які з'єднані шарнірним з'єднанням. До опорної рукоятки кріпиться вирубний пуансон, а на головці опорної рукоятки є отвір, в який встановлюється матриця.
Зовнішній діаметр вирубного пуансона і внутрішній діаметр отвору пробивної матриці повинні бути узгоджені між собою, оскільки від різниці їх розмірів залежить якість отвору, що отримується.
Ручний дирокол не тільки прискорює одержання отворів, порівняно зі свердлінням дрилем. Він не вимагає електроживлення, не утворює іскор і дозволяє зберегти лист плоским, без рванин, тріщин і задирок, що складно домогтися свердлінням, яке часто коробить і деформує тонкі листи, а також супроводжується шумом та наявністю стружки.
Якщо на поверхні зрізу утворився задир, то він не дасть чіткого прилягання двох листів. Це означає, що майстру доведеться витрачати час на його видалення незалежно від того, навіщо виконувався отвір: під зварювальні точки при кузовних роботах з автомобілем; для встановлення заклепок; організації вентиляційних отворів у металевих шафах та корпусах або дренажних отворів у жолобах та водостічних трубах.
Як користуватися ручним дироколом.
Перед початком робіт користувач відзначає місце на аркуші, де хоче зробити отвір. Потім пробійник вирівнюють за цим місцем і стискають ручки.
Гостра контактна частина пуансона зазвичай скошена або хвилеподібна, щоб полегшити занурення у матеріал. Першою входить виступаюча частина і знімає поверхні. Потім, у міру просування пуансона, відбувається роз'єднання матеріалу за рахунок появи тріщин сколювання у гострих країв.
Відходом обробки є невеликий круглий "п'ятачок", який проходить через матрицю і випадає через корпус.
Вибір діркола для кузовного ремонту.
На що потрібно звернути увагу під час вибору інструменту.
В першу чергу на діаметр отвору, який потрібно отримати і товщину листа який можна проколоти. Зазвичай він дорівнює 2-8 мм при товщині 1,6-0,5 мм (зі збільшенням діаметра просікання зменшується товщина). Потрібно пам'ятати, що можливості дирокола на м'якому листі міді або алюмінію будуть більшими, ніж на твердій та в'язкій нержавійці. Максимальні показники мають більш масивні моделі з товстими і довгими рукоятками, проте робота з більшим і важким дироколом виконуватиметься повільніше.
При виборі слід звернути увагу на такі особливості та можливості:
легкість заміни матриці та пуансону (залежить від конструкції);
діаметр рукояток та наявність на них м'яких накладок;
наявність пружин на розтискання для повернення рукояток у вихідне положення (важлива особливість при проколюванні великої кількості отворів);
наявність у конструкції поворотного механізму для переходу з дирокола на кромкогиб (отримання відбортованої кромки під зварювання для кузовних робіт).