Технічні характеристики:
Дисплей: 128 x 64 пікселів, з підсвічуванням.
Номінальна напруга: 12 В постійного струму.
Діапазон напруги акумулятора: 8-18 В постійного струму.
Умови роботи T: 0 OC ~ +60 OC Rh <80%.
Умови зберігання T: -20 OC ~ +70 OC Rh <80%.
Маса: 100 грам.
Портативний і простий у використанні тестер бортового комп'ютера. Використовується для проведення системної діагностики легкових автомобілів і мікроавтобусів, оснащених стандартом OBD2 і зберігання в пам'яті результатів.
Працює в стандарті OBD2 (в Європі називається EOBD), обов'язковий для автомобілів, випущених з 1996 року в США і з 2001 року в країнах Європейського Союзу, а з 2003 року - для автомобілів з дизельним двигуном (ЄС).
Підтримує новітні протоколи, зокрема CAN.
Обладнаний РК-екраном з підсвічуванням 128 x 64 px.
Живиться безпосередньо від бортової мережі автомобіля, тому завжди готовий до роботи
Стандарт ODB2 був розроблений як розширення стандарту ODB, який був призначений для проведення діагностики систем автомобіля і зберігання її результатів.
Частина результатів діагностики видима для користувача завдяки індикаторам на приладовій панелі та/або повідомленням комп'ютера автомобіля.
Однак система зберігає набагато більше даних, які особа, що використовує тестер, у змозі прочитати, а також на їхній основі визначити проблему з автомобілем.
Тестер надає дані у вигляді діагностичних кодів несправності (DTC - Diagnostic Trouble Code), що складаються з п'яти буквено-цифрових символів. Структура DTC стандартизована і вона складається з букви і чотирьох цифр.
Літера вказує, до якої системи автомобіля належить аварія: B - кузов, C - шасі, P - двигун, U - система зв'язку, перша цифра після літери вказує, чи це загальна несправність (0) або несправність виробника (1).
Наступна цифра означає підсистему автомобіля, для якої зареєстровано несправність: 0-2 - паливно-повітряна суміш, 3 -
система запалювання, 4 - перевірка допоміжних викидів,
5 - холостий хід двигуна, 6 - вихід комп'ютера автомобіля, 7-9 - коробка передач.
Наступні дві цифри вказують на конкретний вид несправності. Перелік кодів шукайте в керівництві з сервісного обслуговування автомобіля або зв'яжіться з цього питання з виробником автомобіля.
Система ODB2 частину параметрів перевіряє безперервно з моменту запуску двигуна до моменту його зупинки.
У таких параметрів буде статус «Ready» (Готовий) або «Complete» (Завершено).
Однак частину параметрів він у змозі контролювати тільки за певних умов роботи автомобіля, якщо ці умови не будуть виконані, статус перевірки параметрів відображається як «Not Ready» (Не готовий) або «Not Complete» (Не завершено).
Перед початком роботи знайдіть в автомобілі діагностичний роз'єм DLC (Diagnostic Link Connector), який розташований у різних місцях залежно від автомобіля.
Місцезнаходження роз'єму DLC шукайте в посібнику з сервісного
обслуговування автомобіля або зв'яжіться з цього питання з
виробником автомобіля.
Термінологія ODB2
PCM - Powertrain Control Module - модуль контролю двигуна -
означає комп'ютер, який контролює двигун і привід.
MIL - Malfunction Indicator Light - індикатор несправності - означає світловий індикатор на приладовій панелі автомобіля,
який інформує про несправність.
DTC - Diagnostic Trouble Code - діагностичний код несправності - буквено-цифровий код, що інформує про місце знаходження несправності.
FFD - Freeze Frame Data - дані стоп-кадру - якщо буде
зареєстровано помилку викиду вихлопних газів, система
ODB2 передасть назад не тільки DTC, але також запише поточні робочі параметри, які можуть допомогти визначити
несправність.
PID - Parameter ID - ідентифікатор робочого параметра.
VI - Vehicle Information - інформація про автомобіль, записана в пам'яті комп'ютерної системи.
ОБСЛУГОВУВАННЯ ТЕСТЕРА
Символи на екрані:
стрілка - означає поточний вибір,
Pd - означає очікування DTC під час їх перегляду,
$ - позначає номер блоку керування, з якого отримуються дані.
Кнопки:
ENTER / EXIT (вхід/вихід) - підтверджує вибір або дає змогу повернутися в головне меню.
SCROLL (прокрутка) - дає змогу переглядати меню або
вводити системні налаштування.
Підключення тестера до бортового комп'ютера автомобіля.
Переконайтеся, що запалювання автомобіля вимкнене, під'єднайте тестер до DLC і увімкніть запалювання, вам не потрібно запускати двигун.
Зачекайте, поки не з'явиться стартовий екран, що може зайняти кілька секунд. Протягом цього часу не відключайте тестер від DLC і не натискайте жодних кнопок.
Якщо після підключення з'являється повідомлення LINKING
ERROR (ПОМИЛКА ПІДКЛЮЧЕННЯ), перевірте, чи увімкнено
запалювання, чи правильно під'єднано тестер, і переконайтеся, що
автомобіль підтримує ODB2.
Потім вимкніть запалювання,
зачекайте близько 10 секунд, і знову увімкніть запалювання.
Системні налаштування
Вхід у системні налаштування відбувається після натискання
на кнопку SCROLL на стартовому екрані.
Налаштування дають змогу вибрати: мову (Language); одиниці вимірювання (Unit of Measure) - імперіал (English) або метричні (Metric);
контрастність (Contrast); повернення до стартового екрана (Exit).
Вибір здійснюється натисканням на кнопку SCROLL, вибір
підтверджується натисканням на кнопку ENTER/EXIT.
Розшифровка кодів DTC (Read Codes)
Якщо було зареєстровано більше одного DTC, вам буде
запропоновано вибрати, який DTC ви хочете прочитати.
Екран помилки містить буквено-цифровий код, визначення
помилки. Крім того, видно: номер блоку керування, тип DTC:
загальний (Generic), виробника (Manufacturer), записаний
(Stored) або той, що очікує (Pending).
Якщо коди DTC не виявлено, буде видно повідомлення «No codes are stored in the module (Коди в модулі не збережені)».
Якщо код DTC містить специфікації виробника або розширені специфікації, з'явиться повідомлення «Manufacturer Control (Контроль виробника)».
Після закінчення перегляду натисніть на кнопку ENTER/EXIT, щоб повернутися до попереднього меню.
Видалення DTC (Erase Codes)
Видалення DTC може дозволити тестеру видалити не тільки MIL, але також видалити FFD і розширені дані виробника.
Крім того, видалення відновлює статус «Not Ready» (не готовий) або «Not Complete» (неповний).
Не видаляйте коди до того, поки система автомобіля не буде перевірена фахівцем.
Видалення здійснюється тільки при вимкненому двигуні.
Не запускайте двигун!
Якщо ви вирішили видалити DTC, виберіть Erase Codes (Стерти коди) і натисніть на кнопку ENTER/EXIT.
З'явиться попередження з таким змістом «Erase trouble codes!
Are you sure?)". (Видалення кодів несправностей! Ви впевнені?).
Виберіть за допомогою кнопки SCROLL один із варіантів:
YES (так) або NO (ні) і натисніть на кнопку ENTER/EXIT, щоб підтвердити вибір.
Після видалення на екрані з'явиться повідомлення «Erase Done!» (видалення завершено) або «Erase Failure. Turn Key on with Engine off !" (Не вдалося видалити.
Поверніть ключ і зупиніть двигун).
У разі припинення видалення з'явиться повідомлення «Command Canceled» (Команду скасовано).
Зачекайте кілька секунд або натисніть на будь-яку кнопку для повернення в попереднє меню.
Читання FFD (View Freeze Frame)
Якщо було зареєстровано більше одного FFD, вам буде запропоновано вибрати, який FFD ви хочете прочитати.
Зачекайте кілька секунд, які потрібні тестеру для перевірки PID.
Якщо зчитані параметри не вміщаються на одному екрані, використовуйте кнопку SCROLL для прокрутки даних, у правому верхньому куті екрана відображатиметься номер поточного екрана даних і загальна кількість екранів даних для обраного PID, наприклад, 2/4. Якщо FFD не буде можливо прочитати, з'явиться повідомлення «No Freeze Frame Data Stored» (Не записано даних стоп-кадру).
Після закінчення перегляду натисніть на кнопку ENTER/EXIT, щоб
повернутися в попереднє меню.
Перевірка системи вихлопу (I/M Readiness)
Якщо було зареєстровано більше одного введення/виведення I/M, вам буде запропоновано вибрати, який I/M ви хочете прочитати.
Зачекайте кілька секунд, які потрібні тестеру для перевірки PID.
Якщо автомобіль підтримує обидва типи тестів, тоді результати обох типів тестів будуть відображені.
Використовуйте кнопку SCROLL для перевірки стану MIL (ON - увімкнено або OFF - вимкнено) і нагадувань, що стосуються основних систем автомобіля.
Після закінчення перегляду натисніть на кнопку ENTER/EXIT, щоб повернутися в попереднє меню.
Читання інформації про автомобіль (Vehicle Information (Інформація про автомобіль))
Інформація про автомобіль має містити такі дані. VIN - Vehicle Identifi cation Number - ідентифікаційний
номер автомобіля, Calibration ID - ідентифікатор калібрування
файлу, CVN - Calibration Verifi cation Numbers - контрольна
сума калібрування файлу, що дає змогу перевірити, що комп'ютер було запрограмовано поза авторизованим сервісним центром виробника автомобіля.
Якщо автомобіль не підтримує цей режим, з'явиться повідомлення «The selected mode is not supported» (Обраний режим не підтримується).
Якщо було зареєстровано більше одного VI, вам буде запропоновано вибрати, який VI ви хочете прочитати.
Використовуйте кнопку SCROLL для вибору VI, який ви хочете перевірити.
Інформація з'явиться на дисплеї.
Після закінчення перегляду натисніть на кнопку ENTER/EXIT, щоб
повернутися в попереднє меню.
Завершення тестування
Після завершення тестування виберіть варіант Exit (вихід),
з'явиться повідомлення «Exit ODBII Test! Are you sure?)".
(Кінець тестів ODBII! Ви впевнені?).
Натисніть кнопку SCROLL, виберіть YES (ТАК), щоб завершити тест, або NO (ні), для повернення в головне меню.
Після вибору YES (ТАК) відбудеться повернення до стартового екрана, потім можна відключити тестер від DLC.