(098) 264-97-87
(098) 264-97-87
При затягуванні болта в гайку або в корпус деталі відбувається його щільна, але не герметична установка. Якщо різьбове з'єднання встановлено в автомобілі, то в вузький зазор між ними проникає волога, викликаючи процес корозії і поява іржі. З плином часу кріпильні елементи" прикипають " один до одного настільки сильно, що виконати їх демонтаж стандартним методом не виходить. Потрібна ударно поворотна викрутка, типу Vorel 65123.
Чому закислий гвинт неможливо провернути звичайною викруткою?
Тому що її призначення полягає в тому, щоб допомогти рукам дати обертання кріплення. Але стримуючі сили можуть бути настільки великі, що крутити марно, оскільки жалу легше зіскочити і вийти із зачеплення ніж зрушити непіддатливий кріплення.
Посилення обертального зусилля плоскогубцями або розвідним ключем з довгим плечем, в даній ситуації, не допоможуть.
Ударна викрутка, що складається з цілісного сталевого стрижня з розплющеним потиличником, теж безсила. Якщо її встановити зверху, над болтом, уздовж його осі і бити молотком, то ефекту не буде - так можна забивати цвяхи, але не відкручувати.
Якщо її трохи нахилити, то підвищується ризик зриву шліца на голівці, оскільки зачеплення буде не повним.
Набагато ефективніше будуть удари ручним зубилом, які виконують по дотичній. Однак при роботі цим інструментом є ризик того, що якщо через кілька ударів капелюшок не подасться, то вона буде зрубана повністю і тоді проблема тільки посилиться - різьбовий стрижень доведеться висвердлювати.
Ударно поворотна викрутка складається з наступних частин. Основний корпусних елемент - товстостінна сталева трубка діаметром 26 - 33 мм і довжиною 100 - 130 мм. Одна її сторона заглушена і має розширення для ударів молотком.
У корпус вставляється пружина і поворотний штовхач тією стороною, де нарізані канавки в які встановлені сталеві кульки.
На протилежній стороні штовхача вставлений стопорний кульку, який злегка виступає над поверхнею і служить для утримання перехідника від злітання.
Перехідник має з одного боку шестигранний отвір для фіксації насадок, так як більшість ударно поворотних викруток комплектуються наборами біт, а з іншого боку квадратний отвір для фіксації на штовхачі.
Рукоятки моделей типу Yato YT - 28015 або Intertool HT-0431 повністю сталеві, з насічками для кращого утримання. У Yato YT-28003 і MTX 115799 на них натягнута гумова накладка з розширенням у верхній частині, що служить для захисту руки від випадкового промахування молотком.
Інструмент встановлюють строго вертикально над закисшим гвинтом, щоб біта щільно увійшла в зачеплення з гранями головки. Оскільки більшість ударно поворотних викруток є реверсивними і можуть як відкручувати, так і закручувати необхідно рукою дати майбутній напрямок обертання корпусу.
По потиличнику наносять короткий сильний удар молотком. Корпус впливає на штовхач, який скручується на 2-3 мм, переміщаючись по спіральних канавках. Ударний вплив переходить в обертальний рух і зриває прикипілий кріплення з місця. Зазвичай одного удару буває достатньо, а потім вже довертають звичайною викруткою.
Полегшити ударно-поворотній викрутці процес відкручування і зруйнувати утворені іржею зв'язку можна попередньо нагрівши болт до червоного пропановим пальником і дочекавшись його повного охолодження.
Якщо цей спосіб не застосуємо, то багато майстрів попередньо обстукують кріплення молотком і змочують з'єднання гальмівною рідиною, йодом, електролітом з акумулятора, гасом, WD-40 і т.д. останніх два склади, через високу проникаючої здатності, є найбільш ефективними.
Володіючи малим поверхневим натягом і в'язкістю вони легко проникають і заповнюють вільний простір між зовнішнім різьбленням болта і внутрішнім різьбленням корпусу, змащуючи їх і полегшуючи обертання.